Stillingsannonse
INNKJØPSSJEF
Vil du jobbe strategisk og operativt, samt optimalisere innkjøp og forsyning for Sterner?
Innkjøpsfunksjonen er svært viktig for at vi skal nå våre kommersielle og strategiske mål. Gjennom å etablere solide, langsiktige kontrakter og konsekvent oppfølging, legger vi grunnlaget for en vinn-vinn relasjon med våre leverandører. Våre oppgaver spenner fra strategisk planlegging til operativ gjennomføring, alt i et dynamisk miljø som krever fleksibilitet og innovasjon.
Som vår kommende Innkjøpssjef vil du spille en nøkkelrolle i vårt tverrfaglige samarbeid. Din innsats vil ha innvirkning på hele organisasjonen, og du vil arbeide tett med andre sentrale aktører i alle avdelinger. Innkjøpssjef rapporterer til CEO.
Hvis du er en person som trigges av å optimalisere våre innkjøps- og forsyningsprosesser, analysere forbedringsmuligheter og sette dem ut i livet, da er dette stillingen for deg. Bli med oss på reisen mot suksess, og bidra til å gjøre Sterner enda sterkere!
ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:
- Strategisk og operativt ansvar for innkjøpsfunksjonen i Sterner, primært med fokus på akvakultur
- Optimalisere anskaffelsesfunksjonen på tvers i selskapet
- Gjennomføre innkjøp og forsyning for eksisterende produktet og tjenester i samarbeid med prosjektene
- Gjennomføre konkurranser/ forespørsler, evaluere, forhandle og dokumentere innkjøpsprosessen – for prosjektanskaffelser, men også for rammeavtaler
- Rapportere resultater fra egne aktiviteter
- Ha ansvar for å utvikle og implementere strategier, prosedyrer og systemer for innkjøpsfunksjonen
- Bidra til å utvikle innkjøpsfunksjonen i samarbeid med ledelsen i Sterner og andre kollegaer
Kandidater til stillingen har trolig høyere utdanning innen økonomi, logistikk eller tekniske fag. Du bør ha min. 5 års erfaring fra tilsvarende rolle, gjerne i en bedrift innen industri, bygg og anlegg eller olje/gas. Du må beherske engelsk skriftlig og muntlig, i tillegg til norsk. Sist, men ikke minst må kandidater evne å skape gode mellommenneskelige relasjoner internt og eksternt.
ØNSKEDE PERSONLIGE EGENSKAPER:
I Sterner skal du bidra til at selskapet utvikles og vokser. Personlige egenskaper er viktig for oss og du bør derfor kjenne deg igjen i følgende:
- Utadvendt, omgjengelig og involverende
- Trygg og robust, tåle hektiske perioder
- Strukturert, planmessig og nøyaktig
- Evne til å tenke strategisk så vel som operativt
- Handlekraftig med evne til å ha «mange baller i lufta»
- Ta initiativ og være endringsvillig
VI TILBYR:
- Utfordrende innkjøpsoppgaver i et kompetansemiljø i vekst
- Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter
- Nasjonale og internasjonale, spennende leverandører
- Komplekse og tverrfaglige oppgaver/prosjekter
- Godt miljø med stor takhøyde
- Konkurransedyktige betingelser
- Arbeidsted: Vipevegen 51, 3917 Porsgrunn
